بی بی سی نیوز
پایگاه خبری بی بی سی نیوز خراسان
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


این وبلاگ در13/10/2011 طراحی شده است
پایگاه خبری بی بی سی نیوز با افتخار اعلام میکند ما شعارمان اخباری متفاوت است.
برای دیدن اخبار فقط یک کلیک فاصله است.بی بی سی نیوز احوالی خوش برایتان ارزو مند است.سیت از واشنگتن اپدیت میشود.
با تشکر
سجاد رضایی

مدیر وبلاگ :سجاد رضایی
مطالب اخیر
آرشیو وبلاگ
نظرسنجی
از این وبلاگ راضی هستید؟؟




سقوط مرگبار زن کرجی
مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی کرج از جان باختن یک زن براثر سقوط به داخل کانال آب منطقه جوادآباد کرج خبر داد.


به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی رنجی با اعلام این خبر گفت: بر اثر بارش شدید باران شب‌گذشته یک زن 42 ساله در کانال آب جوادآباد سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

وی در تصریح این حادثه افزود: در پی تماس تلفنی مردم با ستاد آتش‌نشانی کرج مبنی بر سقوط یک شهروند به درون کانال آب جوادآباد، نیروهای امداد و نجات پنج ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

رنجی خاطرنشان کرد: بنا به اظهارات شاهدان عینی و تحقیقات محلی، این زن به علت برهم خوردن تعادل جسمی به درون کانال آب سقوط کرد.

وی گفت: بارش شدید باران و جریان تند آب جسد این زن را حدود 200 متر از محل حادثه انتقال داد که عملیات خارج ساختن این جسد داخل کانال با دشوار از سوی آتش‌نشانان انجام شد.




نوع مطلب : حوادث، کرج، 
برچسب ها : سقوط، مرگبار، زن، کرجی، کانال آب،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه دوازدهم بهمنماه سال 1391
واردات خودرو
واردات خودروی ایران در 10 ماهه سال جاری با افزایش 3.2 درصدی به 34 هزار و 12 دستگاه رسید.


به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در 10 ماهه سال 1391 واردات خودرو به کشور از نظر ارزشی نیز 19.3 درصد افزایش یافته و به 813 میلیون دلار رسید. واردات خودرو در 10 ماهه امسال سهمی معادل 1.86 درصد از کل واردات کشور را در این مدت به خود اختصاص داد. سهمی که در مدت زمان مشابه در سال قبل 1.35 درصد بود.

میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی 10 ماهه امسال 23 هزار و 915 دلار بود که نسبت به سال گذشته افزایش 15.5 درصدی را نشان می‌دهد.

امارات، کره‌جنوبی و کویت سه مبدا اصلی واردات خودرو به ایران در 10 ماهه امسال بودند. سهم دو کشور امارات و کره‌جنوبی از واردات خودروی ایران به تنهایی به بیش از 83 درصد می‌رسد.

در 9 ماهه امسال واردات خودرو به کشور از نظر تعداد 0.8 درصد کاهش یافته و از نظر ارزش نیز 13.5 درصد بیشتر شده بود. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که در 10 ماهه امسال علاوه بر این‌که روند نزولی واردات خودرو به کشور جبران شده، بلکه واردات خودرو روند صعودی نیز به خود گرفته است. روند صعودی واردات خودرو به کشور در حالی ادامه یافته که امسال در بخش ارز مشکلاتی به وجود آمد و ثبت سفارش واردات بسیاری از کالاها نیز از چندین ماه پیش تاکنون متوقف شده است.

صادرات 46 هزار و 591 دستگاه خودرو

همچنین در 10 ماهه سال جاری صادرات خودروی ایران از نظر تعداد و ارزشی به ترتیب 231.8 و 281.3 درصد افزایش یافت و به 46 هزار و 591 دستگاه و 274 میلیون دلار رسید. میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی در این مدت 5874 دلار بود که نسبت به سال قبل افزایش 14.9 درصدی را نشان می‌دهد.

عراق با سهم 98 درصدی بزرگترین بازار خودروهای صادراتی ایران به شمار می‌رود. همچنین تعداد بسیار محدودی خودرو نیز امسال به اوکراین و آذربایجان صادر شده است.




نوع مطلب : اقتصادی، 
برچسب ها : واردات، 34 هزار، دستگاه، خودرو،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه دوازدهم بهمنماه سال 1391
 بازیکن پرسپولیس پس از ماهها مبارزه با سرطان پا به توپ شد
بازیکن سالهای دور فوتبال کشورمان پس از مدتها پا به توپ شد.

جام نیوز:علیرضا عزیزی که سابقه حضور در تیم های هما،پرسپولیس و بانک ملی را دارد و ماههاست با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کند  روز چهارشنبه با حضور زمین چمن مصنوعی  مجموعه ورزشی شهید شیرودی،دقایقی در کنار پیشکسوتان فوتبال کشور در جام یونس شکوری پا به توپ شد.

 

نکته جالب شوت زیبای عزیزی بود که حاضران را به وجد آورد.

 

عزیزی پس از تشویق شدید حاضران،گریست.

 

حسین کلانی از تماشاگران این بازی بود که او هم به شدت تحت تاثیر حرکت علیرضا عزیزی قرار گرفت.






نوع مطلب : ورزشی، 
برچسب ها : بازیکن، پرسپولیس، ماهها، مبارزه، سرطان، توپ،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه دوازدهم بهمنماه سال 1391
رانت سه هزار میلیاردی
اگر تولید خودرو کشور امسال به حدود 600 هزار خودرو برسد و متوسط رانت موجود در هر خودرو را 5 میلیون تومان در نظر بگیریم در سال 91 رقمی در حدود 3 هزار میلیارد تومان رانت در این صنعت بوده که یک روز باید مشخص شود چه افرادی و یا چه گروه‌های سیاسی صاحب این ثروت افسانه‌ای شده‌اند...


به گزارش ایسنا: هر چند مدیران ارشد صنعت خودروسازی کشور چند ماهی است که خود را از عرصه رسانه مخفی کرده و گهگاهی با رپرتاژ آگهی‌های چند صد میلیونی و آن هم برای ته‌مانده خبرهای خود عرض‌اندام می‌کنند اما واقعیت‌هایی در صنعت خودرو است که هیچ‌گاه نه از نگاه مصرف‌کنندگان و نه از چشم‌های تیزبین کارشناسان مخفی نمی‌ماند. جالب است که مدیران این صنعت در جلسات خصوصی توپ ناکارآمدی خود را به زمین تحریم‌ها انداخته و از افزایش سرسام‌آور نرخ ارز سخن می‌گویند.

به عقیده این مدیران که باید روزی پاسخ‌گوی مدیریت‌های سیاسی خود بر عرصه خودروسازی کشور باشند تنها دلیل به گل نشستن صنعت خودرو افزایش نرخ ارز و تحریم و تنها راهکار آن هم افزایش دو تا سه برابری قیمت خودرو است. اما آنان که باید بدانند، می‌دانند که در صنعت خودرو کشور چه می‌گذرد؟

برای اثبات این که گرفتاری این صنعت، در کیلومتر 12 تا 14 جاده مخصوص کرج است نه آن طرف آبها، کافی است پیدا شود مسوول با انصافی به سوالات زیر پاسخ دهد:

1- از سه یا چهار سال پیش شرکت ایران خودرو باید سهام بانک پارسیان خود را واگذار می‌کرد. در حالی که مدیریت ارشد این شرکت بدون هیچ تخصص بانکی در هیات مدیره بانک پارسیان نشسته پاسخ دهد؛ که دلیل این تاخیر چیست؟ البته شرکت رقیب نیز دست کمی از ایران خودرو ندارد. سایپا نیز باید پاسخگوی سرمایه‌گذاری صدها میلیاردی خود در صنایعی غیر از خودروسازی باشد و باید یک روز به این سوال پاسخ داده شود که سایپا چگونه صاحب سایپا شد؟

2- صادرات خودرو با ارز 3500 تومان یعنی سودآوری غیرقابل تصور برای این صنعت. برای نمونه اگر یک سمند تنها به قیمت 14 هزار دلار صادر شود، قیمت آن در کشور هدف حدود 50 میلیون تومان خواهد شد. وضعیت پراید نیز دست کمی از سمند نخواهد داشت. وزیر محترم صنایع که گویا یک تنه می‌خواهد جور ناکامی این صنعت را به دوش بکشد باید جواب دهد چرا با سمند 50 میلیونی و پراید 30 میلیونی وضعیت خودروسازان اینگونه شده است.

3-سال‌ها است که رگ حیات صنعت خودروسازی کشور در دست پاریس‌نشینان و بانک‌های فرانسوی است و مشخص بود که وابستگی به این کشور کمر صنعت خودرو ایران را خواهد شکست. یکی باید پاسخگوی این مساله باشد که چرا فکری به حال این نقطه ضعف نشد. باید پیدا شود مسوول منصفی که پاسخ دهد چرا در بهره‌برداری از خط تولید خودرویی که می‌توانست جایگزین مناسبی برای 206 باشد سه سال تاخیر افتاد؟

4- و بالاخره حضور سیاسیون در صنعت خودرو عامل دیگری است که این صنعت را با مشکلات فراوان مواجه کرده است.ای کاش به هیات مدیره‌های شرکت‌های زیرمجموعه خودروسازی کشور نگاهی می‌شد و ای کاش می‌شد تعداد سیاسیون و افراد وابسته به آنها را در این شرکت‌ها درآورد تا مشخص شود که صنعت خودرو تا چه حد سیاست‌زده و وابسته به پاستور است.

5- سوال اساسی که این روزها بر سر زبان‌ها است این است که رانت قیمت کارخانه و قیمت بازار نصیب چه گروه‌هایی می‌شود. اگر تولید خودرو کشور امسال به حدود 600 هزار خودرو برسد و متوسط رانت موجود در هر خودرو را 5 میلیون تومان در نظر بگیریم در سال 91 رقمی در حدود 3 هزار میلیارد تومان رانت در این صنعت بوده که یک روز باید مشخص شود چه افرادی و یا چه گروه‌های سیاسی صاحب این ثروت افسانه‌ای شده‌اند.




نوع مطلب : اقتصادی، 
برچسب ها : رانت، سه هزار میلیاردی، صنعت، خودرو،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه دوازدهم بهمنماه سال 1391


( کل صفحات : 2 )    1   2   


صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات